get this widget here

Kek Coklat Moist

Saya ni tak berapa pandai buat kek macam chef terkenal.... hanya buat untuk suka-suka je sebab anak-anak suka makan... kalau kek coklat moist ni memang anak-anak suka ... ianya moist sangat.... makan sepotong pun dah kenyang. kat sini saya nak share dengan anda semua... cubalah...




BAHAN-BAHAN
2 cawan tepung blue key
1 cawan gula pasir
1 cawan susu pekat manis
                                     1 cawan milo
1 cawan serbuk koko vochelle
4 biji telur ayam
1 cawan minyak masak
1 cawan air panas



CARA-CARA
1. Masukkan semua dalam mangkuk besar
2. Kacau dengan sudip @tangan... jangan guna mixer nanti terlebih naik
3. kalau nak hasil yang cantik boleh blender adunan tu untuk seketika 
4. kukus selama 40 minit
5. kalau nak cantik bolehlah hias dengan coklat masakan dan coklat rice ( ikut suka )



p/s..seperti yang saya buat ( dalam gambar tu ) keknya saya belah dua dan tengahnya saya letak coklat sebagai lapisan dan di siram pun dengan coklat.... selamat mencuba !!!!



SUKA BLOG NI ?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...